Ważne informacje

Informacje dla Partnerów

Zostań partnerem Karty Dużej Rodziny! Zapraszamy firmy i instytucje do włączenia się do ogólnopolskiej inicjatywy Karta Dużej Rodziny.  Do współpracy zapraszamy podmioty...

Systemy IT

CAS (Centralna Aplikacja Statystyczna) obsługuje m.in. sprawozdawczość podobszaru Pomoc Społeczna oraz Wspieranie Rodziny i System Pieczy Zastępczej. Gromadzi wybrane dane z Systemów...

Tematy


    Aktualności

    « Back

    Usługa ePodatki (MF)

    Szanowni Państwo,

    uprzejmie przypominamy, żeby Państwo sprawdzali w ePodatkach wszystkie osoby, które wystąpiły we wnioskach oraz weryfikowali numer PESEL.

    W celu poprawnej interpretacji otrzymywanych statusów odpowiedzi z MF został przygotowany dla Państwa sposób postępowania:


    ·    0 – zidentyfikowano osoby i udostępniono dane,

    ·    1 – nie znaleziono osób
    Zweryfikuj w rejestrze PESEL i sprawdź, czy dane (nr PESEL, Imię pierwsze, Nazwisko) są zgodne - jeśli są zgodne, to należy wystąpić do właściwego US o udzielenie stosownej informacji,

    ·    2 – niezgodność sposobu rozliczenia (wspólne/indywidualne)
    Komunikat wystąpi, jeśli zapytanie jest na podatnika a zeznanie złożono wspólnie z małżonkiem bądź, jeśli zapytanie jest jednocześnie na podatnika i małżonka a podatnicy rozliczyli się osobno,

    ·    3 – brak deklaracji podatkowych za podany okres
    Podatnik nie złożył zeznania PIT,

    ·    4 – znaleziono niezatwierdzoną deklarację, dane nie mogą być zwrócone
    Należy wystąpić do właściwego US o udzielenie stosownej informacji,

    ·    5 – została wydana decyzja wymiarowa, dane nie mogą być zwrócone
    Nie można wydzielić kwoty dochodu - należy wystąpić do właściwego US o udzielenie stosownej informacji,

    ·    6 – podany w zapytaniu rok nie jest obsługiwany przez usługę
    Usługa udostępnia dane za lata: 2013 i 2014. Za rok 2015 r. dane będą dostępne od sierpnia 2016 r.,

    ·    7 – wskazany w pytaniu podatnik złożył więcej deklaracji tego samego typu w jednym okresie
    Należy wystąpić do właściwego US o udzielenie stosownej informacji,

    ·    8 – limit dochodu został przekroczony, wyślij zapytanie specjalne by uzyskać informacje
    Dane można uzyskać poprzez wykonanie zapytania specjalnego."

     


    mail.recommendation.recommend