Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności Portalu Informacyjno - Usługowego Emp@tia

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Portalu Informacyjno - Usługowego Emp@tia.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • 1.1.1 Informacja nietekstowa
  • 1.3.1 Informacje i jej związki
  • 1.3.2 Zrozumiała kolejność
  • 1.3.5 Określenie prawidłowej wartości
  • 1.4.3 Kontrast (minimalny)
  • 1.4.4 Zmiana rozmiaru tekstu
  • 1.4.10 Zawijanie tekstu
  • 1.4.11 Kontrast dla treści niebędących tekstem
  • 1.4.12 Odstępy w tekście
  • 1.4.13 Treści spod kursora lub fokusa
  • 2.1.1 Klawiatura
  • 2.1.2 Klawiatura nie zablokowana
  • 2.4.1 Bezpośredni dostęp
  • 2.4.2 Tytuł strony
  • 2.4.4 Cel linku (z kontekstem)
  • 2.4.6 Nagłówki i etykiety
  • 2.4.7 Widoczny fokus
  • 3.1.1 Język strony
  • 3.3.2 Etykiety lub instrukcje
  • 3.3.3 Sugestie korekty błędów
  • 4.1.2 Nazwa, przeznaczenie, wartość
  • 4.1.3 Komunikaty o stanie

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Departament Informatyki MRiPS.
  • E-mail: sekretariat.di@mrips.gov.pl
  • Telefon: 22-661-18-00

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Minister Rodziny i Polityki Społecznej
  • Adres: ul. Nowogrodzka 1/3/5, 00‐513 Warszawa
  • E-mail: info@mrips.gov.pl
  • Telefon: 222-500-108

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.