Komunikaty

« Powrót

Wyłączenie metody autoryzacji za pomocą email w Profilu Zaufanym

Szanowni Państwo,

 

W związku z wejściem w życie w dn. 6 października 2016 r. Rozporządzenia Ministra Cyfryzacji w sprawie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej (Dz. U. z 2016 r. poz. 1633) przypominam, że na podstawie § 8 ust. 3 oraz w związku z § 21 ust. 1 ww. rozporządzenia od dn. 7 kwietnia 2017 r. w systemie PZ zostanie wyłączona możliwość autoryzacji użytkownika przy użyciu haseł jednorazowych przesyłanych na wskazany przez użytkownika adres poczty elektronicznej. Tym samym autoryzacja w systemie PZ możliwa będzie wyłącznie za pośrednictwem haseł jednorazowych przesyłanych na wskazany przez użytkownika numer telefonu komórkowego albo za pomocą środków identyfikacji elektronicznej stosowanych do uwierzytelnienia w systemie teleinformatycznym podmiotu niepublicznego. Dotyczy to wszystkich użytkowników PZ: osób fizycznych jak i pracowników administracji publicznej wykorzystujących PZ do celów służbowych.

 

Poleć znajomemu